• På nya uppdrag hos Aftonbladet och Betsson

    1 December 2019
  • Vi ❤️ nya utmaningar. Denna höst har vi inte mindre än två konsulter ute i nya branscher.

    Anja Stenberg   Anja Stenberg är sedan september Head of Customer Experience på Aftonbladet. Det är ett interimsuppdrag, och innebär ett ansvar att ta fram och implementera en strategi för området, samt personalansvar för ett team på sju personer. Customer Experience är ett område som växer stort, Forrester Research publicerade 2017 en rapport som konstaterade att ”Customer experience (CX) is big business nowadays. Customers pay 4.5 times more if the customer experience is good. Also, companies who provide great customer experiences expand 5 times quicker than the ones who do not think about it”. Det är såklart oerhört spännande att få vara med och utveckla CX i mediabranschen, som är i så stark förändring.

       Dennis Liljedahl har sedan augusti ett uppdrag som Agil Coach på Betsson. Betsson.com erbjuder digital och mobil spelunderhållning och visionen är att att erbjuda branschens bästa kundupplevelse. Man tror precis som vi att agila arbetssätt är vägen till framgång. Men vad är egentligen agilt och hur jobbar man agilt? Dennis har på uppdraget arbetat med två större utvecklingsteam, och stöttat dem i deras process- och grupputveckling för att de ska kunna leverera mer värde snabbare. Få rätt saker gjorda, snabbhet och motivation, helt enkelt. Riktigt kul att få vara med och skapa ökat kundvärde i en bransch där konkurrensen är hård.