Lernia – från information till affärsdrivande webbplats
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom utbildning, bemanning och rekrytering. Genom att vara verksamma inom såväl utbildning som bemanning och rekrytering, har Lernia en unik position att kompetensutveckla för arbetsmarknaden.
Alenio har i rollen som ansvarig produktägare drivit, lett och genomfört utvecklingen av en ny webbplats inklusive inloggat läge. Syftet har varit att gå från en informationshemsida till en mer affärsdrivande webbplats. Målet har varit att möjliggöra att fler elever väljer Lernias utbildningar, att attrahera fler kandidater och konsulter till Lernias bemanning och rekryteringsverksamhet samt att attrahera flera potentiella företagskunder.
Uppdraget omfattade att ta fram en tydlig målbild och koncept, ledning, upphandlingsstöd och genomförande enligt agil projektmetodik.
Ett tydligt affärsfokus, strategisk höjd och framdrift i projektet med den nya webben har varit utmärkande i samarbetet med Sanja och Alenio
Eva Ternström
Marknadschef Lernia
Vårt uppdrag:
Business case och beslutsunderlag
Upphandlingsstöd av kreativ & teknisk partner
Övergripande strategi och koncept
Produktägare ledning/genomförande
Stöd i förvaltnings- och organisationsimplementering