Bambora – ny webbplats för global skalbarhet och tillväxt

  • Bambora är ett av världens snabbast växande bolag inom betalbranschen. I takt med en fortsatt aggressiv tillväxtstrategi fick Alenio i uppdrag att bygga en webbplats som stöttar och driver befintlig affär, samt är skalbar för framtida tillväxtagenda.

    Projektet omfattade nya webbplatser för tio marknader på tre kontinenter, inklusive tydliggörande av affärsvärde och syfte, ny teknisk plattform samt koncept för att attrahera fler affärer. Förutom genomförandet av projektet var ett mål att bygga upp en egen webbavdelning för att hantera en proaktiv vidareutveckling framåt.

    Under ledning av Alenio etablerades koncept, genomförande och lansering av ny webbplats inom nio månader. Den nya webbplatsen Bambora.com har erhållit flertalet användar- och designpriser sedan lansering i början av 2019.

  • Sanjas bidrag med hög kompetens inom webb och digitalt samt ett strukturerat arbetssätt, var receptet på ett framgångsrikt genomförande och lansering av vår nya webbplats.

    Frida Ahrenby

    Chief Marketing Officer, Bambora
  • Vårt uppdrag:

    • Strategi och målbild för webbplats för 10 marknader
    • Koncept för att attrahera nya affärer och driva tillväxt
    • Genomförande och implementering
    • Process och organisation för vidareutveckling av webb
  • Kontakta oss