Bokus – kunddriven CRM-strategi

  • Bokus är en av de ledande bokhandlarna på nätet. Företaget arbetar ständigt proaktivt för att förbättra sitt erbjudande och skapa långsiktiga kundrelationer. I en bransch där marginalerna per såld bok ligger på en låg nivå, är det nödvändigt att ha insikt om kundernas föränderliga köpbeteenden.

    Alenio analyserade Bokus kundbas och utformade en användarinriktad CRM-strategi, baserad på kundinsikt. En viktig åtgärd var att undersöka möjligheterna för ett lojalitetsprogram och ta fram lösningar för Marketing Automation. Syftet var att erbjuda relevanta mervärden kopplat till den fysiska produkten.

  • Alenios kompetens och erfarenhet från kundinsiktsdriven affärsutveckling har varit mycket värdefull.

    Ola Toresten

    Chef e-handel och digitala tjänster – Akademibokhandeln & Bokus
  • Vårt uppdrag:

    • Kunddriven tjänsteutveckling
    • CRM-strategi
    • Förslag på segmenteringsmodell och kundkommunikation
    • Case för ett lojalitetsprogram
  • Kontakta oss