• Alenio hjälper Jetpak införa ny CRM-plattform på rekordtid

    20 December 2017
  • Jetpak är nordens ledande logistikbolag för expressleveranser. När Jetpak skulle införa sin nya CRM-plattform var därför förväntningarna att snabbt kunna välja rätt CRM-system och implementera systemet. Jetpak valde att samarbeta med Alenio som hjälpte till med kartläggning av affärsprocesser, utvärdering av olika system och projektledning. Totalt tog det Jetpak och Alenio 8 månader att upphandla, implementera och komma igång med användandet av den nya CRM-plattformen, Salesforce.

    Den nya CRM-plattformen har fått ett mycket positivt mottagande inom Jetpak och har gjort det möjligt att standardisera och professionalisera arbetsprocesserna i alla länder, få mer kontroll och bättre uppföljning av KPI:er samt jobba mer aktivt med leadsgenerering och Marketing Automation.

    Så här säger Petra Lindroos, CRM-ansvarig på Jetpak:

    “Björn har ett fantastiskt driv, en mycket hög kompetens, är tydlig, bra på att förklara och snabb på att återkoppla. Vi har haft ett väldigt smidigt och effektivt samarbete med Alenio.”

    Läs mer om caset här